TechSmith Maintenance – Sådan fungerer det

Techsmith Software Products Authorized Reseller

Forstå fordelene ved Maintenance – Vedligehold og support til dit TechSmith produkt

Når du køber et TechSmith produkt, uanset om det er en enkelt licens eller volumen licens, så er første års maintenance obligatorisk og inkluderet i prisen. Og det er der en række rigtigt gode grunde til.

  • Med maintenance får du alle nye versioner og udgivelser gratis i aftaleperioden.
  • Du får prioriteret support direkte fra TechSmiths produktspecialister, der kan være nyttigt hvis dit team f.eks. har særlige behov for installation, brug eller sikkerhedskrav.
  • Alle volumenlicenser starter i princippet ved én bruger. Tilkøber du flere brugere senere, uanset hvilket antal du startede på – med en maintenance aftale – vil din licens akkumulere og du vil opnå forholdsmæssige rabatter (tier users), efterhånden som du tilkøber flere brugere. Dette kan du ikke opnå uden en maintenance aftale. Har du ingen aktiv maintenance aftale så skal du starte forfra hver gang, og du mister derfor muligheden for at få rabat.
  • Når du har en aktiv maintenance aftale sikrer det dig at du kun har én aftale til alle dine brugere/installationer, uanset antal og eventuelle senere tilkøb. I forhold til at administrere dine licenser individuelt og på årlig basis er dette en meget stor fordel og sparer dig enormt meget tid og administration.
  • For IT-afdelingen er det også en fordel, da de med én aftale kan udrulle licenser på netværket uden at håndtere hver enkelt bruger individuelt.
  • Du får adgang til TechSmiths trestrengede træningsindhold, både for begyndere og erfarne brugere. Du kan træne og lære i dit eget tempo og når du gennemfører hele kurset modtager du en officiel Camtasia – eller Snagit-certificering.

Hvordan fungerer maintenance?

  1. Køb din software: Når du køber Snagit eller Camtasia, er der altid ét års maintenance inkluderet
  2. Forny vedligeholdelse: Hold din software opdateret ved at forny mainteance for 1 eller 3 år. ScanDix sender notifikation 45 dage inden udløb.
  3. Bevar fordelene: Få de seneste versioner, så snart de udgives, få eksklusiv produkttræning, premium VIP support og opnå samlerabatter.

Spørgsmål om svar om TechSmith maintenance 

Er maintenance et abonnement?

Nej, TechSmith maintenance er en aftale der sikrer dig de nyeste opdateringer til den til enhver tid nyeste version. Første års maintenance er obligatorisk og inkluderet i prisen af dit førstegangskøb af en ny permanent licens. Herefter kan du helt frit selv vælge om du vil blive ved med at have maintenance. Med mindre andet er aftalt vil du 45 dage inden udløbet af maintenance aftalen modtage faktura på fornyelsen, men det står dig helt frit for at bede om en kreditnota, hvis du vil annullere aftalen. Hvis du ikke har maintenance herefter så kan du stadig bruge dit TechSmith produkt lige så længe du ønsker det, i den version der var gældende, mens du stadig havde maintenance.

Hvad koster TechSmith maintenance?

Maintenance koster 20% af den til enhver tid gældende vejledende pris for den tilsvarende licens i det pågældende licensbånd (Tier). Eksempel. Hvis licensen koster vejl. DKK 500 kr. så koster maintenance DKK 100 kr, årligt. Og ændrer den vejledede pris sig ikke, så er det altså DKK 100 kr du skal betale årligt, pr. licens/bruger, hvis du ønsker at bevare fordelene ved en maintenance aftale.

Hvad hvis jeg ikke vil have maintenance?

Første års maintenance er inkluderet i prisen ved dit førstegangskøb. Hvis du ikke ønsker maintenance i de efterfølgende år, så undlader du blot dette. Licensen er permanent så du kan stadig benytte produktet i den version der var gældende på tidspunktet for aftalens ophør.

Kan jeg tilkøbe maintenance på et senere tidspunkt?

Nej, og dette er årsagen til at første års maintenance altid er inklusive. Historien viser at langt de fleste brugere skifter mening og ønskede så at tilkøbe maintenance efter købet af den permanente licens. Løsningen var og er at du simpelthen har obligatorisk maintenance inkluderet ved dit førstegangskøb.

Hvad er forskellen mellem en softwareopdatering og en opgradering?

Opgraderinger går fra version til version, for eksempel version 2022 til version 2023. Opdateringer er små ændringer inden for den samme version, for eksempel version 2023.1.0 til 2023.2.0.

Jeg har aktiv maintenance/vedligeholdelse. Hvordan opgraderer jeg Snagit eller Camtasia?

Hvis du har en aktiv vedligeholdelsesaftale, er en af fordelene, du modtager, gratis opgraderinger til den seneste softwareversion, du modtager notifikationer direkte fra TechSmith, samt i programmet. Husk at du skal holde din maintanance for at benytte denne service.

Kan jeg bruge en enkelt volumen licens nøgle til alle mine brugere?

Ja, med én flerbrugernøgle til volumenlicenser (min. 5 brugere). Du sender blot download link og licensnøgle til alle dine brugere, og de kan installere den licenserede software med den samme nøgle. Overvåg venligst softwaren for at sikre, at du er inden for licensaftalen for antallet af licenser du har købt.

Hvad sker der hvis jeg ikke fornyer maintenance aftalen?

Du kan stadig bruge produktet i den version der var installeret og gældende mens du havde aktiv maintenance, lige så lang tid dit operativ system understøtter det. Hvis du fortryder annullering af maintenance skal du kontakte Digital2 indenfor 30 dage efter aftalens udløb, så kan vi manuelt genstarte den

Har du spørgsmål til TechSmith Maintenance?

Digital2 er eksperter i TechSmith Maintenance og vi har adgang til alt den viden om produkter, opdateringer, licenser mv. som du på nogen måde kunne få brug for. Vi vil rigtigt gerne hjælpe og du skal være velkommen til at skrive til os her nedenfor, så vender vi hurtigt tilbage med svar og løsninger.

9 + 13 =